Profilering | Logotyp & färgsättning

Profilering handlar för oss om att presentera ett företag genom såväl denotation som konnotation. Vad kan då detta betyda? Denotation representerar det uppenbara - kanske en skål med flingor och texten Cornflakes. Konnotation behandlar i en annan grad de mer undermedvetna intrycken; just så som matvarukedjornas egna flingpaket bestående av alldagliga och ointressanta teckensnitt, i kombination med en sparsam användning av färgvariation. Det är ingen fråga om att det är en uppsättning högst ordinära och slätstrukna flingor till ett acceptabelt pris.


Vad kan vi få hjälp med?

Vi ansvarar för att ta fram profilering och logotyp som passar er företagskultur.

Enhetlighet

Medan vi i de flesta fall hjälper till med webbprofilering, så rekommenderar vi en enhetlig profilering. Vi hjälper er gärna även trycka allt från visitkort, till bildekaler, iPhonefodral och kaffemuggar.

Det är nu ni sitter med ert visitkort i handen och tänker någonting i stil med - "Hamnar jag överst i högen på skrivbordet eller åker jag direkt ner i papperskorgen?". En enhetlig profilering i både form och färg går en lång väg för att hjälpa att definera ett företag. Det tyder på en organiserad struktur och harmoni inom verksamheten, vilket gärna speglar förtroende i kundens ögon. Genom en kombination av uppenbara men också undermedvetna budskap i företagets profilering är det möjligt att rättvist representera sitt varumärke, och vad det står för.